Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Elfa
|
|
Alfa } 2x na każdą watahę - przywódca w watasze. Jego obowiązkiem jest nadzorowanie zachowań całego stada, w razie potrzeby wymierzanie odpowiednich kar, prowadzenie watahy ku doskonałości, dbanie o jej tradycje i zwyczaje oraz organizacja wszelkich obrad, wypraw, misji, itp. To Alfa może zadecydować o przyjęciu danego osobnika w grono swoich jak i umożliwić każdemu zdobycie rangi specjalnej. Przydziela punkty dojrzałości oraz talary, gdy dany wilk-elf się zasłuży. Musi być sprawiedliwa, stanowcza, ale jednocześnie wyrozumiała i pomocna względem każdego członka swojej watahy.
Omega } 2x na każdą watahę - pomocnicy Alf, choć również ważni, mają mniej przywilejów. Mimo iż ich decyzja jest zdecydowanie bardzo ważna, to od Alfy zależy ostateczny werdykt w każdej sprawie. Mogą bez krępacji rozdawać rangi specjalne (oczywiście, gdy chętny wykaże, że zasługuje) oraz przyjmować nowych członków do stada. Z organizacją obrad itp, powinni się jednak wstrzymać - mogą co najwyżej zaproponować je Alfie i poczekać na rozpatrzenie tego pomysłu. Jeśli nikt nie pełni wyższego stanowiska, po dłuższym stażu mogą awansować na głównego przywódcę w watasze. Obowiązują ich takie same zasady co Alfę, tj. sprawiedliwość, stanowczość, wyrozumiałość i pomocność. Jeśli główne władze są zbyt długo nieobecne lub trwają w bezczynności, Omegi mają prawo przyjąć ich przywileje mimo niższej pozycji w hierarchii.
Wyrocznia } 1x na każdą watahę - na tą rangę wymagany jest przynajmniej pięciomiesięczny staż (chyba, że administracja zdecyduje inaczej) oraz najlepiej pełnienie w przeszłości jakiejś ważnej rangi specjalnej (nie musi to być w hierarchii). Zdanie wyroczni powinno opierać się na obiektywizmie, a stwierdzenia nie zawsze muszą być jednoznaczne. Pomaga swojemu stadu podejmować ważne decyzje, można powiedzieć; doradca hierarchii. Wyrocznia powinna znać przynajmniej podstawowe zasady moralności, tj. odróżniać dobro od zła. W problemie i dylemacie każdy może zgłosić się do niej o pomoc, a ona ma obowiązek zawsze udzielić jak najbardziej pomocnej rady. Mimo wszystko jest jednak zwykłym wilkiem-elfem - zbyt dużo również nie można od niej wymagać.
Mędrzec } nieograniczona ilość - postać odznaczająca się ogromną mądrością, ktoś bardzo wierzący. Zdolny jest rozmawiać z duchami przodków, tworzyć magiczne totemy oraz (przy dłuższym stażu) czytać z gwiazd. Nie powinien zbytnio szaleć, a wręcz przeciwnie - na to stanowisko proponowane są osoby spokojne.
Medyk } nieograniczona ilość - znawca leków i wszelkich chorób, innymi słowy; lekarz. Nie może odmówić pomocy, a mimo iż jego miejsce powinno stale znajdować się w Klinice, wyjścia poza jego obszar powinny równać się ze stałym wędrowaniem z apteczką przy sobie.
Zielarz } nieograniczona ilość - można powiedzieć o nim ''pomocnik medyka", chociaż doskonale radzi sobie i sam. Zbiera wszelkie lecznicze zioła, z których potrafi przyrządzić naprawdę różnorodne lekarstwa - i to jedynie w sposób naturalny! Zwykle pracuje w domu, nie ma obowiązku przesiadywania w Klinice - chociaż dobrze by było. Powinien mieć stały kontakt z medykami w razie nagłych przypadków. Jego wywary z ziół (bo to właśnie je najczęściej przygotowuje) zwykle leczą tylko drobne dolegliwości, jak np. bóle czy małe rany. Nie ma obowiązku większej pomocy medycznej.
Zmarły } nieograniczona ilość - życie po życiu? Być może, ale już nie na tym świecie. Po Shizen duchy nie krążą, toteż śmierć można nazwać definitywnym końcem. Po otrzymaniu tej rangi należy założyć temat z grobowcem, po czym twoje konto... zostaje po prostu zablokowane, gdyż nie ma sensu go dalej przetrzymywać. Mimo iż tutejsi mieszkańcy skazani są na wieczną młodość, nie oznacza to, że nie są nieśmiertelni - warto mieć to na uwadze...
Zwiadowca } nieograniczona ilość - ktoś na wzór szpiega: samodzielnie, w codziennym życiu lub też na zlecenie Hierarchii ma obowiązek zwracać uwagę na zachowanie członków swojej watahy. W razie zaobserwowania niewłaściwych zachowań (nie chodzi tu o drobne, nic nieznaczące, ale takie bardziej poważne) jego obowiązkiem jest jak najszybsze poinformowanie władz swojego stada. Sam nie wymierza wyroków - właściwie nie ma do tego prawa. Jest to jedna z najważniejszych rang, po jej wykonywaniu znacznie łatwiej jest dostać się na wyższe posady.
Wyrzutek } nieograniczona ilość - stety, niestety, ale nie ma się co szczycić tym piętnem - zasługuje ono jedynie na hańbę i wieczne potępienie. A choć raczej nikt nie chciałby skazać się na noszenie togo mienia, sami możemy zgotować sobie taki los. Może się to wydawać okrutne, złe czy niesprawiedliwe, ale to zależy jedynie od was - łamiesz zasady? Licz się z możliwością wygnania. Nadzieją dla skazańców może być jedynie łaskawość Hierarchii, która zdecyduje dać drugą szansę. Warto się jednak zastanowić czy rzeczywiście ją da? To pytanie póki co należy pozostawić bez odpowiedzi. Należałoby jedynie uwzględnić, że po przepędzeniu ze stada nie ma się już możliwości powrotu ani zapisu do żadnego innego. Jedynie na Ziemiach Zakazanych wyrzutki mogą liczyć na grono swoich. Gdzie indziej niech liczą się z potępieniem!
Weteran } nieograniczona ilość - ranga możliwa do zdobycia po długim stażu w jakiejś posadzie - bardzo dobrze, jeśli było ich kilka, no bo w końcu nikt nie broni zmieniać, czyż nie? Innymi słowy, jest to postać doświadczona, która wiele przeszła, wiele widziała i co najważniejsze: zasłużyła się dla stada. Jej otrzymanie nie równa się już z ewentualnością nagłej rezygnacji - jest to wynagrodzenie za swoja pracę i poczynania, można ją wręcz uznać za odznakę lub honor...
Uchodźca } nieograniczona ilość - rangę ta otrzymuje się na stałe. Zostaje ona przyznana każdemu, kto z jakichkolwiek przyczyn zmienia swą Watahę. Narusza w ten sposób zaufanie swojego nowego, jak i poprzedniego stada, staje się podejrzewany o zdradę - bo w końcu nigdy nie wiadomo z jakich przyczyn naprawdę opuścił swoje grono. Ranga uchodźcy daje ograniczony dostęp do wszelkich misji, eventów lub wypraw odbywających się na terenie Watahy. Jeżeli chodzi o uczestnictwo w obradach, tutaj decyduje Hierarchia. Ograniczenia powiązane z ów rangą mogą zostać zmniejszone, gdy okaże się, iż poprzednie stado traktowało danego osobnika w sposób niegodny. Czasem nawet może zaistnieć ewentualność całkowitego zdjęcia tego miana i umożliwienia zdobycia dowolnych posad.
b]Praktykant } nieograniczona ilość[/b] - ranga przygotowująca osobników młodszych do pracy w przyszłości. Nikt nie ma obowiązku jej posiadania, jednak zwykle umożliwia ona otrzymanie wymarzonej posady (gdy jest się już postacią starszą) bez rozmowy z Hierarchią - to jednak zależy od tego, jak sprawdzała się za młodu. Może wybrać sobie tylko jeden kierunek, zaś jej mentorem musi być posiadacz danej rangi.
Młodszy/starszy } nieograniczona ilość - w odróżnieniu od powyżej prezentowanych rang, te nie należą do specjalnych. Nie, są to najzwyklejsze przedziały wiekowe: młodszy trwa od urodzenia do uzbierania 150 punktów dojrzałości - następnie wkraczamy w wiek starszy. Jeśli zaczynasz grę od wieku starszego twoja postać od razu ma na swoim koncie 150 punktów dojrzałości.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Toramee dnia Sob 10:36, 30 Cze 2012, w całości zmieniany 8 razy
|
|